Kaip reklamą el. paštu padaryti dar efektyvesnę ir koks rezultatas sujungus telemarketingą su tiesioginiu marketingu el. paštu

Šiandien šiek tiek apie tai, kas turi arba planuoja turėti savo internetinių projektų. Kaip jau turbūt žinote, neužtenka vien susikurti projekto internete, reikia jį ir tinkamai išreklamuoti, kad projektas pradėtų nešti pelną ar duotų kitokius jūsų siekiamus rezultatus.
Reklamos būdų šiandien yra labai daug tiek internete, tiek ir kitur. Šiame įraše apie vieną iš jų ir pakalbėsiu - reklamą elektroniniu paštu ir apie tai, kaip ji gali tapti efektyvesne ir tikslingesne.
Yra daug kompanijų, kurios siūlo tiesioginį marketingą elektroniniu paštu. Jūsų naujienlaiškių valdymas, reklaminių tekstų el. paštu siuntimas ir t.t. Tokie užrašai mirga internete daugelyje reklamos agentūrų internetinių svetainių, kurios siūlo šią paslaugą. Pabandykime apžvelgti, ar toks reklamos būdas yra efektyvus.

Kas efektyviausia siunčiant reklamą elektroniniu paštu?
Kad ir kiek taisyklių yra prirašyta internete, pagrindinės ir pačios svarbiausios yra dvi.
1. Elektroninio pašto dėžutės susitvarkymas, kad jūsų laiškai neitų į šlamšto aplanką.
2. Tikslinė klientų auditorija.

Ką reikia žinoti norint, kad jūsų laiškai nepatektų į šlamšto aplanką?
1. Nesiųskite masiškai laiškų, su ta pačia tema ir visiškai tuo pačiu laiško turiniu. Žinokite, kad daugelis vartotojų nemėgsta reklamos savo elektroniniame pašte. Jeigu nuolat siųsite tą patį tekstą po savaitės jūsų laiškai pradės keliauti į šlamšto aplanką, nes daugelis asmenų tiesiog užreportuos jūsų laiškus kaip šlamštą. Norėdami, kad taip nenutiktų reikia netingėti su tuo ir padirbėti. Nuolat keiskite siunčiamų laiškų temas. Temose nenaudokite tokių frazių kaip: Unikalus pasiūlymas, speciali akcija, spauskite čia ir pamatykite. Tokias frazes daugelis elektroninio pašto dėžučių pačių tiekėjų pagalba supranta kaip šlamštą, tad tikimybė, kad jūsų laiškas nueis į spam aplanką 99%. Taip pat venkite elektroninio laiško temoje dėlioti daug šauktukų, bangelių ir panašių simbolių, nekurkite laiško temų vien tik didžiosiomis raidėmis, tai irgi nepatinka daugeliui elektroninio pašto dėžučių.
Kaip jau minėjau, pakeiskite laiško temą bei tekstą maždaug tada, kai laišką išsiunčiate 1000 naudotojų. Nors pasiūlymas ir išliko tas pats, reikia turėti atsarginį variantą, kaip jį suformuoti kitaip.
Ir paskutinė rekomendacija, patariu siųsti elektroninius laiškus rankiniu būdu. Nenaudokite jokių email spammer, newsleter.com ar panašių tiekėjų sukurtos produkcijos, nes ji yra naudojama taip masiškai, kad jau nežinia kiek laiko yra užreportuoti tokių tiekėjų domenai ir jų laiškai automatiškai eina į šlamšto aplanką. Jeigu norite geros reklamos elektroniniu paštu viską darykite pats arba samdykite tam žmogų, jokiu būdu nesinaudokite marketingo svetainių pasiūlymais. Lygiai taip, kaip jos greitai atsiranda, taip greitai jos ir patampa niekinės. Taip yra todėl, kad jos greitai susiranda savo klientus, tada pradeda masiškai siųsti laiškus žinoma jų tinkamai neadministruodami - nekeisdami temų, laiškų tekstų juos prasiunčia pvz 60000 vartotojų. Taigi, geriau skirkite tam laiko pats ir bėgant laikui pamatysite, kad jūsų investuotas laikas atsiperka 100%.

Tikslinės klientų auditorijos parinkimas
Šiuo metu internete pasidarė populiaru siūlyti įmonių duombazes. Daugelis įmonių ar privačių asmenų jas perka, nes galvoja, kad nusipirkę tokią duombazę ir išsiuntę 200000 laiškų pataps turtingesni ir jų paslauga ar prekė pasidarys perkamesnė. Nei velnio!
Atminkite, kuomet reklamuojate savo prekes ar paslaugas jūsų tikslas nėra išsiųsti kuo daugiau pranešimų, nes nuo to jūsų reklama netaps geresnė. Tai galioja ne tik siunčiant reklamas elektroniniu paštu, bet apskritai visur. Net ir tame pačiame socialiniame tinkle „Facebook“ pagrindinė vartotojų daroma klaida yra spaminimas. Daugeliui atrodo, kad į kuo daugiau grupių parašys tuo labiau išreklamuos savo paslaugą. Iš dalies tai yra tiesa, bet tai yra tik pasyvi reklama. Taip sukeliamas lankytojų srautas, bet ar tie lankytojai bus tie, kurie susidomės jūsų pasiūlymu geras klausimas. Greičiausiai ne, kuomet tie klientai bus tikslingi, tuomet sulauksite daugiau naudos. Taigi, svarbiausia yra susirinkti tikslinę klientų auditoriją, tad grįžkime prie duomenų bazių.
Kaip jau minėjau yra daug tinklapių, kurie siūlo nusipirkti įmonių ar fizinių asmenų duomenų bazes su elektroniniais paštais, telefono numeriais ir jiems reklamuoti savo paslaugas. Dažniausiai į tokias bazes būna sukišta visiškai nesvarbu kas. Senos įmonės, nebegaliojantys el. paštai ir pan. Svarbiausia jų yra sukišti kuo daugiau, nes už daugiau ir pinigus galima didesnius paimti. Taigi, iš to išplaukia labai paprasta išvada, ar jūs gausite tikslinę klientų auditoriją? Jeigu pavyzdžiui, jūs norite pasiūlyti filmavimo paslaugas ir išsiunčiate elektroninį laišką į įmonę, kurios veiklos sritis yra krovininis kelių transportas. Ar tokia įmonė taps jūsų tiksliniu klientu? Greičiausiai, kad ne. Tokie laiškai nebus tikslingi ir jūs tik bereikalo iššvaistysite savo laiką, tad neinvestuokite nei laiko, nei pinigų pirkdami tokias duomenų bazes, kurios yra jau paruoštos iš anksto. Tokiu atveju patarčiau duomenų bazę pasiruošti pačiam, jeigu žinote kur ieškoti tokios informacijos, arba paprašykite tuo užsiimančių asmenų, kad jums atrinktų tokią duomenų bazę, kuri būtų tikslinga. Pvz, jeigu ketinate siūlyti filmavimo paslaugas, tuomet labiausiai jum tinkančios įmonės ko gero bus tos, kurios organizuoja renginius bei įvairias šventes. Jeigu sukūrėte naują navigacinę sistemą, tuomet tikslingiausia bus ją siūlyti vairuotojams ar įmonėms, kurios prekiauja auto prekėmis ir pan.
Tai kaip su ta el pašto reklama, tikslinga ji ar ne?
El pašto reklama yra tikslinga, kai klientas yra tikslingas. Šiuo atveju tinka, kad ir mano aukščiau pasiūlyta situacija. Aš nerekomenduočiau užsiimti vien el. pašto reklama. Jeigu pavyzdžiui sukūrėme naują navigacinę sistemą, surinkome vairuotojų duomenų bazę ir visiem jiem išsiuntėme elektroninius laiškus su puikiu pristatymu apie puikią naują navigacinę sistemą žinokite, kad net ir tokia reklama gali būti netikslinga. Nors ir atlikote visus žingsnius teisingai, tačiau visiškai nėra aišku, ar jūsų klientui yra aktuali ta sistema. Jūs žinote tik tiek, kad asmuo, kuriam išsiuntėte elektroninį laišką yra vairuotojas, bet nežinote, ar jis jau naudoja navigacinę sistemą, ar jam apskritai jos nereikia, nes jis ir be jos žino kur važiuoja, galbūt jo naudojama navigacinė sistema jam yra tokia patogi, kad jis neplanuoja nieko keisti. Todėl šioje vietoje labai gelbėja tokie darbuotojai kaip aš, t.y telemarketingo specialistai. Taip, telemarketingo projektai kainuoja nemažus pinigus, tačiau jeigu jūsų projektas planuotas, o nepateiktas tik tam, kad pateiktumėte ir jeigu duomenų bazė surinkta tikslingai tai gali jums atpirkti pinigus, kuriuos mokėjote už telemarketingo projektą ir net viršyti lūkesčius.

Kam tas telemarketingas? Kodėl neužtenka reklamos prasiųsti el. Paštu?
Telemarketingo specialistas tiesiogiai susisiekia su duomenų bazėje esančiais klientais, su jeis kalbasi ir iš pokalbio gali nuspręsti, klientas visiškai tikslingas, domisi tik šiaip sau ar visiškai nesidomi. Antras dalykas, geras telemarketingo specialistas padarys viską, kad pasiektų galutinį rezultatą, bet reikia neatmesti ir to, kad ir telemarketingo specialistas nevaldo visos situacijos. Visą situaciją valdo klientas, kuris ir priima spręndimus, kuriuos jis bet kada gali pakeisti.
Gali būti, kad telemarketingo specialistas su klientu susitarė, kad atsiųs jam pasiūlymą elektroniniu paštu ir visą informaciją apie jūsų prekės ar paslaugos įsigyjimą, bet tai toli gražu nereiškia, kad klientas įsigys jūsų prekę ar paslaugą. Viskas gali priklausyti nuo daugelio veiksmų, kurie priklauso tiek nuo telemarketingo specialisto, tiek nuo paties kliento.

Kodėl klientas gali neįsigyti telemarketingo specialisto siūlomos prekės ar paslaugos, nors teigė, kad jam ji aktuali?
1. Pasiūlymas nepasiekė tiesioginio kliento arba pasiekė jį netiesiogiai.
Šis atvejis dažniausiai pasitaiko dirbant su įmonėmis, kuomet į skambučius atsiliepia administratorės arba sekretorės. Jeigu pasiūlymas yra skirtas įmonės vadovui geriausia būtų visais įmanomais būdais išgauti galimybę pasikalbėti su įmonės vadovu. Nors administratorės kartais yra įpareigotos nesuteikti įmonės vadovo kontakto, perduoti jiem viską tik el. paštu ir pan. Tokiu atveju įmonės vadovą gali pasiekti iškreipta informacija ir jis nesusidomės pasiūlymu. Antras variantas gali būti toks, kad administratorė nurodo siųsti viską elektroniniu paštu ir ji perduos įmonės vadovui. Įmonės vadovas gauna tik elektroninį pasiūlymą, bet jis nežino, koks pokalbis vyko telefonu. Galbūt pokalbio metu buvo atskleista kokia nors detalė, kurios administratorė neperdavė ir vadovo pasiūlymas nesudomino. dar vienas šios situacijos variantas, kuomet administratorė ar sekretorė nurodo siųsti el. laišką, tačiau vadovo ar kito reikiamo atsakingo asmens jis taip ir nepasiekia. Tai vadinama "Siųskite viską el. paštu ir atsikabinkite."
ketvirtoji šios situacijos nesusidomėjimo priežastis gali būti tokia, kad administratorė nesuteikė galimybės pasikalbėti su atsakingu asmeniu ir liepė nusiųsti jam el. laišką tiesiogiai. Tuomet asmuo gavęs laišką nelabai supranta, iš kur čia tas pasiūlymas išdyko, pagalvoja, kad tai paprasčiausia reklama, kuri siunčiama masiškai ir tiesiog jos net nežiūri. Taip yra prarandami tikslingi klientai kartais net ne dėl jų pačių ir telemarketingo specialisto kaltės.
2. Klientas susidomėjo pasiūlymu, bet neįsigijo prekės - paslaugos.
Pasitaiko situacijų, kuomet klientas telemarketingo specialistui teigia, kad jam pasiūlymas aktualus ir jis nori įsigyti tai, kas siūloma, tačiau pateikus pasiūlymą vis vien neįsigyja. Tai gali būti dėl įvairių priežasčių. Klientas nuspręndė, kad šiuo metu negali skirti investicijos prekei - paslaugai, paslauga neatitiko visų kliento lūkesčių, šiuo metu negali, bet svarsto apie galimybę ateityje ir pan.

Apibendrinimas
Telemarketingo specialistas negali garantuoti, kad kiekvienas jo tikslinis rastas klientas atneš jums pelną, tačiau sujungus šias dvi paslaugas į vieną klientai atrenkami kur kas tikslingiau, išsiunčiama daugiau tikslingų elektroninių laiškų. Tai yra kur kas tikslingiau, nei vien siuntinėti įkyrius elektroninius laiškus į el. pašto dėžutes. Be to, tai jau nėra masinė reklama. Pasiūlymus gauna tik tie klientai, kurie bent kažkiek domisi, o tie, kurie pasako, kad jiems neįdomu jų ir negauna. Taip yra taupomas kliento ir užsakovo laikas, užsakovas dirba tik su galutiniais klientais, jam nereikia skaityti laiškų, kuriuose gali būti parašytas tik vienas žodis "neįdomu". Tai yra telemarketingo specialisto užduotis išsiaiškinti, ar klientui įdomu ar ne, jeigu neįdomu tai kodėl neįdomu. Taip sutaupoma daug jūsų laiko, nes jums pateikiamas galutinis rezultatas ir atrinkti klientai. Išlošia visos trys pusės. Užsakovas gauna atrinktus tikslinius klientus, su kuriais dirba, klientas gauna jam aktualias prekes ir paslaugas, telemarketingo specialistas atlieka savo darbą, gauna už jį pinigus ir žinoma naują patirtį. Visi efektyviai išnaudoja savo laiką tik savo darbams atlikti, nereikia užsiimti pašaliniais reikalais galvojant, kaip įmonei pritraukti klientą, nes tai jau daro tos srities specialistas.

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Sąmoningas mąstymas

Persikraustymas

Pasyvių pajamų kūrimas. Investavimas į paskolas P2P